Monday, April 14, 2008

reise! men hvor og hvordan?

jeg har lyst til å reise nå. det er ikke lenge siden jeg var ute på en god tur. vel det har blitt noen måneder nå. ca fem for å var litt spesifikk. men til gjengjeld var jeg borte i ca fem uker. jeg var i afrika. jeg var i ethiopia, kenya og tanzania. nærmere bestemt addis abeba, nairobi og zanzibar. det var godt å reist litt. reist litt skikkelig. men problemet er nå at jeg hungrer etter en skikkelig reise til. fort. det er vel ikke noe problem egentlig. mer som en lyst. en meget sterk lyst. problemet med denne lysten er at jeg har så mange andre ting jeg kanskje egentlig burde ha gjort først. det er så mange, så det går jeg ikke nærmere innpå.

det er andre ting som er litt vanskelig å bestemme seg for også. som hvor jeg skal dra next. jeg vil se 'hele' verden. men det kan bli litt vanskelig. iallefall å gjort sånn med en gang. på en reise. da trenger jeg mye penger. mye mer enn det jeg vil igjen på skatten, og det jeg vil tjene i sommer. jeg har lenge hatt en liten drøm om å kommet meg til u.s.a. men jeg har også et sterkt ønske om å se asia og sør-amerika. hvor skal jeg dra først. kanskje jeg skal se litt mer av europa først. det er mye jeg vil se her og. eller skal jeg dra til afrika. det gav definitivt mer smak. skal jeg reise nå etter sommer. eller bør jeg vente et år. hva om det av en eller annen grunn er for seint for meg å reise slik jeg vil reise da?

så hvis du er et menneske med mye 'midler' og tilfeldigvis skal komme over denne bloggen. skriv inn en kommentar på hvordan jeg skal få tak i deg, sånn at du kan overføre et solid reisebudsjett. for det er det står på nå. og om du vil ha noe i gjengjeld. kan jeg ta bilder, kjøpe spesielle suvenirer, skrive fine brev om plassene jeg besøker, lage små videosnutter til deg. sånn at du selv slipper å reise dit. eller så kan du se på det som mer din egen personlige reiseguide.

jeg krysser fingerne.

1 comment:

Gimse said...

Reis til Australia mann! Det er visst "hur kul som helst"!

Og penger får du ikke fra denne kanten altså!